Przedsiębiorco, przestań srać w swoje gniazdo!

0

— Jak w prosty sposób zniszczyć relacje z innymi?

Drogi przedsiebiorco przestan srac w swoje gniazdo

Kocham ludzi przedsiębiorczych. Mają oni w sobie coś, czego wiele osób żyjących z dnia na dzień prawdopodobnie nigdy nie zrozumie. Tą rzeczą jest PASJA. To dzięki niej wkładają całe swoje serce w To co robią i zamiast oglądać kolejny odcinek „kultowego” serialu, potrafią siedzieć po nocach i realizować swoje marzenia.

Niezależnie od tego czy jesteś przedsiębiorcą, dopiero się nad tym zastanawiasz, czy może nigdy nie przeszło Ci to przez myśl, a pracujesz z innymi, to musisz wiedzieć, że najważniejsi w tym całym zamieszaniu są ludzie.

Aby Twój biznes funkcjonował, potrzebuje konkretnych osób, których problemy możesz rozwiązać. Czemu więc nie dbasz o nich tak, jak na to zasługują?

Czego dowiesz się czytając ten artykuł?

  • Co dla mnie jest najważniejsze w prowadzeniu własnego biznesu?
  • Jak w prosty sposób zniszczyć wszystko co do tej pory powstało?
  • Czemu Twoja pasja, to Twoje największe zagrożenie?
  • Co zrobić gdy musisz wciskać innym rzeczy, których osobiście nigdy nie polecisz własnej matce?
  • Czy kasa jest najważniejsza?
  • Czy druga szansa jest możliwa?

Ten artykuł jest sumą moich doświadczeń i żebyśmy się dobrze zrozumieli – Ja nie jestem święty i popełniłem już wiele błędów, z których wyciągnąłem wnioski. Uważam, że nikt nie jest idealny i każdy ma prawo się pomylić. Jedyna różnica, to jak sobie poradzisz i czego się nauczysz w takiej sytuacji .

Skróty dla leniwych

Jeśli nie lubisz długich artykułów, to najważniejsze rzeczy jakie tu znajdziesz, to zapamiętaj:

Najważniejsi w Twoim biznesie są ludzie! Jeżeli to wiesz, to dlaczego nie traktujesz ich tak, jak byś chciał/a być traktowany/a?

Prosta recepta na porażkę, to potraktować klientów i partnerów jak zwierzynę i polować na nich wciskając swoją ofertę/usługę/produkt na siłę.

Zaakceptuj to, że inny mają swoje zdanie, które może być inne niż Twoje. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że uwielbiasz to co robisz. Możesz mieć najlepszy biznes/produkt/usługę na świecie, jednak jeżeli ktoś nie jest na niego gotowy, to zaakceptuj to i nie niszcz swojego rynku zyskując miano naczelnego wciskacza kitu.

Każdy zasługuje na drugą szansę i nawet jeśli dziś coś zawalisz, to istnieje magiczne słowo, którego warto się nauczyć i nie bać się go używać. To słowo, to Przepraszam.

Punkt pierwszy: Ludzie są najważniejsi, reszta jest nieistotna.

Cokolwiek robisz, budujesz lub tworzysz. Jeżeli zajmujesz się Marketingiem, Sprzedażą, Usługami, hodowaniem wiewiórek czy czymkolwiek innym, najważniejsze jest to, dla kogo to robisz! Ludzie to początek i koniec Twojego biznesu czy pracy. Dlaczego więc o nich nie dbasz?

Może uznasz, że jest to duża generalizacja. Jeżeli w Twoim przypadku jest inaczej, to chwała Ci za to. Moje doświadczenia z ostatnich kilku dni zainspirowały mnie do napisania tego artykułu. Dlaczego? Czytaj dalej, a zobaczysz jak Twoje działania wpływają na przyszłość całej Twojej branży.

Kiedy sam wyciągnąłem brutalną lekcje z popełnionych błędów, to zrozumiałem jedną rzecz – każda osoba na tym świecie ma swój czas i to nie musi być teraz.

Łatwo o tym zapomnieć. Zwłaszcza, kiedy wierzysz w to, że robisz coś dobrego. Pamiętaj że niekoniecznie to co jest dobre dla Ciebie, jest dobre również dla innych.

Wypadki przy pracy, czy totalna głupota?

Uwielbiam poznawać nowych ludzi. Ostatnio kilkanaście osób z rzędu, w momencie kiedy dowiadywały się, że zajmuje się Marketingiem Zespołowym, reagowały wręcz alergicznie na samą myśl, że to ten straszny MLM.

Rozmawiając z nimi o tym, skąd u nich taka awersja do tego typu biznesu, dotarłem do jednego, identycznego i smutnego faktu. Kiedyś, ktoś zraził ich swoją napastliwością przez wciskanie rzeczy których nie chcieli, w momencie kiedy ich nie potrzebowali, a na dodatek stracili swój czas przychodząc nieświadomie na spotkanie, gdzie dostali ofertę, z którą było im całkowicie nie po drodze, w sposób, który po długim czasie przywołuje dalej negatywne wspomnienia.

Takie działanie niestety jest częste i możesz powiedzieć, że przecież trzeba „wsadzić nogę w drzwi”. Jednak nie o to w tym chodzi, bo kiedy wkurzysz wystarczająco drugiego człowieka, to tymi drzwiami połamie Ci nogę. Co gorsza, Tobie kości się zrosną, a taka osoba prawdopodobnie już nigdy nie zrozumie co tak na prawdę miałeś jej do przekazania, bo na całą branże będzie patrzeć przez pryzmat straconego czasu i Twojej niekompetencji.

„Traktuj innych tak, jak Ty byś chciał być traktowany”
— zasada wzajemności

Jeżeli robisz cokolwiek co wiąże się z kontaktami międzyludzkimi, to błagam Cię! Zatrzymaj się na chwilę i odpowiedz sobie na jedno pytanie – Czy gdyby to Tobie ktoś proponował to, co masz do zaoferowania, w sposób w jaki to robisz, to czy było by dla Ciebie dobre?

I tu pojawia się ściana…

Twoja pasja, Twoja największa pułapka.

Praca z pasją to najlepsze uczucie, którego z całego serca Ci życzę. To ten stan kiedy wiesz po co rano wstajesz z łóżka i mimo piekielnie ciężkiego dnia jesteś dumny z tego co robisz. Jest to również najlepszy napęd do działania i powód, dla którego przestajesz dostrzegać rzeczywistość taką, jaka jest.

Jeżeli chwilę wcześniej przyprawiłem Cię o niezły ubaw, bo przecież gdyby Twoja oferta nie była by dobra, to prawdopodobnie też byś nie tracił na nią czasu i energii. Jednak czy potrafisz wcielić się w sytuacje tej drugiej osoby? Czy choć przez chwilę przeszło Ci przez myśl co ona myśli? Co robi na codzień? Jakie są jej problemy? Jak wyglądaj jej aktualna sytuacja oraz czego potrzebuje i przede wszystkim, czy na prawdę możesz jej pomóc?

Kiedy działasz z pasją i wyłączy Ci się racjonalne myślenie, co zdarza się stosunkowo często, wydaje Ci się że każdy pragnie Twojego biznesu/produktu/usługi, bo przecież jest najlepsza na świecie. Nie widzisz jednak tego, że druga strona absolutnie nie potrzebuje tego w tej chwili, a Ty jak buldożer niszczysz jej światopogląd nie dając za wygraną.

A gdyby tak skupić się na potrzebach tej osoby, zamiast na własnym zysku?

Zaakceptuj to, że nie każdy będzie Twoim klientem. Nie każdy potrzebuje Twojej pomocy i nie każdy jest gotowy na Twoją propozycję. Jeżeli tego nie zrobisz, czeka Cię bolesny upadek.

Łatwo jest przegiąć, trudniej przyznać się do błędu.

Kiedyś sam starałem się wszystkich uszczęśliwić na siłę. Zapomniałem w pewnym momencie co jest w tym wszystkim najważniejsze. W ten sposób praktycznie z dnia na dzień mój biznes rozpadł się na kawałki. Kiedy zacząłem analizować swoje działania, doszedłem do wniosku, że gdybym sam był po drugiej stronie, to też bym zastawił to wszystko.

Jeżeli kiedykolwiek przez to co robiłem wcześniej sprawiłem że było coś nie tak – przepraszam. Uczę się na swoich błędach, wyciągam wnioski i wiem gdzie idę dalej.

Jak mówi Heraklit z Efezu:

„Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana.”

Dziś potrafię zaakceptować ten fakt i mam dobrą radę dla Ciebie. Zrób to samo. Jeżeli kiedykolwiek zdarzyło Ci się przegiąć i niezależnie od Twoich intencji, próbowałeś komuś coś wciskać w jego odczuci, to przeproś tego człowieka. Nikt nie zasługuje na to, by traktować go jak ofiarę, którą pragniesz tylko upolować i wydoić.

Cokolwiek robisz, daj wartość innym i bądź wdzięczny kiedy ją docenią.

Każdy biznes czy praca nierozerwalnie wiąże się z pieniędzmi. Kiedy jest to Twoja jedyna motywacja i powód do działania, to nie wróże Ci długiej przyszłości. Kiedy osiągniesz swój poziom higieniczny, kiedy starczy Ci na wszystko co potrzebujesz, wtedy zrozumiesz, że liczy coś innego niż stan konta.

Jeżeli Twoja działalność nie daje żadnej wartości, poza możliwością zarabiania pieniędzy, to zastanów się co się stanie, kiedy już te pieniądze zarobisz zostawiając za sobą ocean sfrustrowanych ludzi, lub co gorsza zarobią je Twoi partnerzy i odejdą, bo Twoja trawa nie będzie tak zielona jak u konkurencji?

Jest wiele możliwości zarabiania małych i dużych pieniędzy. Można to zrobić szybko lub wolno. Jednak osobiście wierze w to, że biznes bez spójnych wartości nie ma racji bytu w dłuższym okresie.

Możesz się ze mną nie zgadzać i czas pokażę, kto miał racje. Historia zapisała na swoich kartach mnóstwo wielkich upadków, kiedy to najbardziej dochodowe i cudowne biznesy padały jak much, bo nie przedstawiały sobą żadnej wartości poza kasą, która się pojawia i znika.

Reguła nie tylko dla biznesu

Jeżeli nie prowadzisz własnej działalności, a pracujesz na etacie, gdzie odpowiadasz za kontakty z ludźmi, to również tyczy się Ciebie. To jak traktujesz klientów swojej firmy, przekłada się na całą branże w której pracujesz.

Jeżeli o nich dbasz i rozwiązujesz ich problemy, to branża Cię doceni. Nie mów mi tylko, że szef Ci każe polować na ofiary i wciskać rzeczy, których osobiście nigdy w życiu nikomu nie polecisz. Jeżeli tak jest, to zmień prace, bo szkodzisz sobie i wszystkim dookoła.

Lawina cudów na kiju

Rozwijając swój biznes, dostaje codziennie wiele ofert, które w skrócie można sprowadzić do prostego założenia – „Widzę, że prowadzisz biznes, jednak chciałbym Ci powiedzieć, że Twój biznes jest do dupy i powinieneś się zająć tym co ja, bo jest to najlepsza opcja.”

Jeżeli napisałeś kiedykolwiek ofertę z taką intencją, świadomie lub nie, to weź się człowieku ogarnij! Tyczy się to zwłaszcza osób związanych z branżą MLM/DS oraz wszelkimi programami partnerskimi.

Musisz wiedzieć, że jeżeli ktoś nie szuka zamiany, to Twoja propozycja jest stratą Twojego czasu. Kiedy rozwijam swój biznes, to mam gdzieś jak cudowny jest Twój, do czasu aż sam nie będę go potrzebował, a wtedy Cię znajdę, o ile w ogóle dasz się znaleźć.

Wyciągnij wnioski

Wierzę w to, że każdy zasługuje drugą szansę, jak również wierzę w ludzi, którzy mają w sobie potencjał do kierowania własną zmianą. Wszyscy popełniamy błędy i to one są napędem w rozwoju.

Przyjdzie taki dzień, kiedy cele, które stoją za tym co robisz staną się rzeczywistością, a do tego czasu żeby wszystkim żyło się lepiej, zadbaj o to by nie piłować gałęzi, na której siedzisz. Biznes to relacje, relacje to ludzie, a ludzie są najważniejsi.

Jeżeli masz podobne doświadczenia, czujesz że walczysz z wiatrakami, czy absolutnie się nie zgadzasz z powyższym artykułem – napisz dlaczego? Dziękuje Ci za to że tu jesteś. Bez Ciebie to wszystko nie miało by to sensu.

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach pokazujących jak zarabiać dodatkowe pieniądze i oszczędzać na produktach codziennych.
Nikomu nie ujawnię Twojego adresu!

Twoje imię
Twój adres E-mail